STEM NU OP ONZE BATTLE OF THE KINGS FAT BOB!

STEM NU OP ONZE BATTLE OF THE KINGS FAT BOB!
01/17/2019

HARLEY-DAVIDSON BENELUX B.V. – PERSBERICHT

VOTE HERE: FAT BOB 114 "THE FXGP"

WEST COAST MOTORS GAAT STRIJD AAN IN BATTLE OF THE KINGS 2019

De Battle of the Kings is de ultieme Harley-Davidson® dealer custom bike build-off. Dit jaar gaat de competitie zijn vijfde jaar in en opnieuw is het strijdtoneel groter en spectaculairder, met ruim 200 officiële H-D dealers uit 30 landen die met hun creaties de strijd met elkaar aangaan. En net als in eerdere edities is ook de Alkmaarse H-D dealer West Coast Motors er weer bij. Met hun ‘FXGP’ op basis van een Harley-Davidson Fat Bob 114 verwachten zij hoge ogen te gooien.

Ieder model als basis

In tegenstelling tot eerdere edities zit er dit jaar geen beperking op de mogelijke basismotor: iedere machine uit de Harley-Davidson modellen line-up mag als basis dienen. Vervolgens mag maximaal de helft van de cataloguswaarde van die motorfiets als customization budget worden ingezet. Enige resterende voorwaarde is dat het eindresultaat straatlegaal moet zijn. Voor het team van West Coast begon het proces met de gedroomde daily driver van eigenaar Bas Leek. Hij vertelt: ‘Ik liep al een tijdje met het plan om voor mezelf een zeer sportieve Fat Bob te bouwen. Het moest een motorfiets worden waarop je zowel comfortabel kilometers kan maken, als waarmee je op het circuit serieus je mannetje kan staan. Die ambitie kon ik mooi combineren met de Battle of the Kings.’ Als basis koos hij voor een Fat Bob 114, die onderhuids een flinke upgrade kreeg tot 128 cubic inch (2097cc). Het blok levert 152pk op het achterwiel en 220 Nm koppel. Vervolgens pakte Master Technician Gideon Schüssler het rijwielgedeelte flink aan, waarbij – met behoud van de Fat Bob-lijnen – de grondspeling toenam, het gewicht omlaag ging en er verschillende onderdelen vervangen werden. Zo kreeg de machine een Öhlins upside-down voorvork, een achterbrug van een Superbike en lichtgewicht Marchesini velgen. Om al dat geweld tot stilstand te brengen zetten Brembo Monoblocks hun tanden in 320mm remschijven. De machine kreeg een custom 2-in1-uitlaatsysteem en werd gespoten in de klassieke oranje-wit-zwarte Harley-racekleuren. Bas Leek, met nauwelijks verholen trots: ‘Al met al staat er een beest van een motor waar ik heel veel plezier van ga hebben en waarvan ik overtuigd ben dat mijn klanten hem ook geweldig vinden. En als het publiek en de jury van de Battle of the Kings hem ook op waarde weten te schatten moeten we weer een heel eind kunnen komen dit jaar!’

STEM EN ZIE ALLE FOTO'S HIER